Информация


Нови публикации всеки понеделник, сряда и петък

Класическа китара

Обучение по школата на Каркаси


        Тази година ще ви запознавам с различни школи запазили се във времето. Школи създадени от едни от най-великите китаристи в историята. Всеки ден ще свиря част от някоя школа и ще ви информирам за резултатите. Също ще давам и съвети, насоки и ест. нотен материал.
        Първата школа, която ще разгледаме е Matteo Carcassi Methode Compelete Guitare.

Кой е Матео Каркаси ? 
        Италиански класически китарист и композитор. Каркаси е роден във Флоренция и първоначално изучава пиано, но се научава да свири на китара още като дете. През 1810 г. се мести в Германия. През 1815 г. живее в Париж където се преподава уроци по пиано и китара. През 1823 г. изнася серия от концерти в Лондон с огромен успех. Преустановява концертната си практика през 1840 г.. Умира в Париж през 1853 г.
        Заедно с Фердинандо Карули и Мауро Джулиани Каркаси е един от представителите на класическата италианска китарна школа. Много от неговите съчинения (сонати, рондо, капричии, валсове и др.) влизат в репертоара на съвременните изпълнители. Автор е на школа по китара (оп. 59) публикувана в Майнц през 1836 г. както и на други значими педагогически етюди. Най-известните му творби са събрани в оп. 60 „25 етюда за китара“.
Ако желаете PDF на тази школата, свържете се с мен 


Да започваме!

Ден 1

Първото впечатление от вида на школата .... стаароооо и класическо
Единствената рисунка, според мен демонстрираща правилната стойка е доста многозначна. Размерът на китарите по-това време също е бил малко по различен. Стойката е подобна, но дясната ръка е била доста по-надоло, може би заради размера на китарата.
Първото, което привлича вниманието ми е, че всичкия текст е на немски и френски ( непонятни за мен ). Всички съвети и насоки, без понятие за тези езици остават секретни.
До колкото аз разбирам, както в повечето школи от този период, а и по принцип, в началото се обяснява нотацията, по специфични означения и общи неща. Тук може би трябва да кажа, че тази школа не е за начинаещи. Нужно е добро начално ниво, след което би било добре да се мине и през тази школа. Почти всички външни ( чуждестранни ) източници препоръчват няколко от тези класически школи. Като цяло и тези, които са "нови" използват информация създадена преди век.
След дългата непонятна част за мен, стигам до първите упражнения ( стр. 19 ).
Всичко започва с арпежи - 21 броя. Като в №0 са посочени използваните акорди ( 2 ), всички други са вар. с различна пръстовка и нотно времетраене.
Днес ще разгледам първите 5 ( + първият 0лев ).
Преди началото е добре да се загреят ръцете с леко упръжнение. Все пак ще свирим акорди, а те натоварват лявата ръка. Също така ако имате нокти на дясната ръка, постарайте се да им предадете добра форма ( по тази тема ще говор друг път ). Излишно е да казвам, заемете добра стойка и правете почивки на 25-30 мин.
Тук можете да видите примерна загявка : Тук
Тук може да прочетете съветите ми за правилна стойка : Тук
Поставям метронома на 40bpm. В момента в който свиря пример без абсолютно никаква грешка, с идеално тоноизвличане ще премина към следващия пример.

Следкато изсвирих всички примери в горепосоченото темпо, започвам да вдигам скоростта с 20bpm. Ще продължа до момента, в който започна да допускам дори и най-малка грешка! Като цяло работата ми с метроном протича по този начин :Прочети тук. Ако се чудите от къде да намерите метрономе .... ТУК
        Като заключение - добре е да се прави кратка пауза между всяко упражнение. Натоварват лявата ръка, а и се натиска едно и също т.е. многократното повторение на едно действие без пауза е фактор предразполагаш развитието на патологии!
        Следват кратки етюди в различни тоналности.
        Тук ще работ по същият начин. Като първо ще изсвиря акордите, а след това арпежите по тях.
        Доста по приятно е когато има повече от два акорда за изсвирване. Тук може да обърнете внимание върху строежа на един етюд. Ако не сте го направили до сега, ако знаете кои акорди участват в една пиеса или етюд, само трябва да научите дясната ръка и всичко е много по лесно.
        Следващото разглеждано в школата са гами и по няколко етюда за всяка от тях. Започвам с До мажор. Принципът на работа с метроном си остава.
        Не забравяйте, въпреки леснотата на някой от упр-та, търсете добър тон и безгрешност!
Предполага се, че това е за тези, които не знаят гамата! След научаването следва и кратко упр.
Съвет: В момента ще разглеждаме До мажор, но добра идея ще бъде, да научиш гамата до мажор в различни пръстовки по целия гриф.


Note: при използването на метроном, задължително отмервайте и с крак!
Много забавно става при по-високо темпо :) Съблюдавайте пръстовката стриктно!
Следват каденци т.е. хармонията която ще се използва в следващите пиеси.
За днес ще завърша с първата от пиесите в До мажор Prelude. Като търсено темпо е около 110-130bpm.
Надявам се, че това което сте видели до тук ви е било полезно! Ако имате въпроси, оставете ги в коментарите. Следващият път ще продължа с останалите етюди в До мажор. Разгледайте раздела класическа китара, в него съм публикувал различни пиеси и етюди ( включително с клипове и нотация ). Приятно свирене:)

Техника и Етюди

Ден 2


Ако не си минал през ден 1 - ДЕН 1 / Урок 1 /


        След първият ден реших да предложа и малко по- голямо натоварване. Времето което ми бе нужно, за да направя нещата от първия ден бе около два часа, а това ми се струва малко време за свирене ( достатъчно ако това са единствените два часа с с които разполагате).
Днес ще използвам и някой упр. от други школи, които ще разглеждам по напред във времето.
Започвам със настройване, преглед на формата на ноктите на дясната ръка и загрявка за около 15-20мин.
Следкато загрях добре! Преминавъм към упр. за " разтягане " на пръстите;
- при най-малкото напрежение или болка се спира! 
- естествено да се прави винаги с метроном.
Аз не изпитвам голяма трудност когато свиря това упр. но мойте ръце са големи ( висок съм около 190см.) ако свирите за първи път подобно упр., може да започнето от 5-та или 7-ма позиция и постепенно с времето да стигнеш до първа позиция. Стреми се за перфекна постановка на лвата ръка.
Следва хроматично упр.
Това е целит "шаблон", след, което единственото което се сменя е пръстовката на дсната ръка -
im - mi - am - ma
Свири задължително с метроном по начина използван в ден 1-ви. За най-добър резултат всеки пример трбва да се повтори 6-пъти на всяка струна! Отнема време, но не е ли идеята това! Бих се радвал да разбера колко време си отделил за тези 4-ри примера :)

Ако решиш да повтаряш на всяка струна, добра идея е да се редува Apoyando - Tirando - Stacatto ( като се стре да спираш звука от струната със следващи пръс ). Също така на 6-та струна може винаги да свириш с палец.
Аз започнах с 40 bpm, което е доста бавно, но както съм казвал в други теми, мускулите се учат по-бързо когато се свири по- бавно ! Ако търсиш развитие в темпо, ще отнеме много време, само за това упр. Ако разполагаш с време, действаи, но не забравяи на всеки 25-30 мин. почивка - стани от стола, направи масаж на ръцете си, раздвижи се!
След един час, на 40 bpm минах всички струни, всяка по 6ст. пъти.... дълга и широка, но има смисъл.
Следва гами. Предишния ден разгледах До мажор от първа позиция, днес ще ти покажа и още няколко варианта.

Като начина на упр. е:
Като метронома в началото е на 40bpm и постепенно се увеличава по познатия метод.
NOTE: Записвай темпата за всяко упр., за да знаеш при следващо свирене дали има напредък, дали трябва още да работиш, за да постигнеш по-добър резултат!
Как си ? Отказа ли се ? Или ще продължим? Естествено, че ще продължиш, не е ли това целта! За да станеш добър трбва да дадеш много, много, много време, а след това ще получиш и подобаваща награда за времето и труда положен в това! 
За този, който не се е отказал и до момента е изживял около два часа свирене, следва изненада!  Стигнахме до средата! Следва припомняне на свиреното от предишни ден т.е. първите примери от школата на Каркаси. Минаваме по същият начин както предишният ден, но този път се търси по-голяма майсторство, скорост, точност. Вече се работи за бързина.
След като минах през вчерашния матерял преминавам напред.


Мдааа този път са повече! Но смело напред!
Следват всички останали творби в До мажор. 

За последния етюд имаи предвид - Allegreto = 120-132 bpm. Може би ще ти е нужно малко повече време за да го изчистиш. Като правило номер едно! Всеки тон да се чува перфектно, да се спазва динамиката и пръстовката.
Ако си изсвирил всичко и ти е отнело около три часа, трябва да се поздравиш! Ако всичко ти е отнело час-два .... по-добре раздели нещата на две или три части. Ако си "копал"4-5 часа Браво! продължаваи все така.
Това е от мен за днес.


До мажор и терци

Ден 3

Ако не си минал през Ден 2 натисни тук!

Да започваме! Първо загрей двете ръце след това премини към упр-та.

Упр. 1.
Контрол
Със квадратчет е осначено мястото кадето трябва да застанат посочените пръсти, но да не натискат. Те трябва да седят на металните прагове. Свири бавно, търси добър тон, при болка прекрати!


Упр.2.
а)
б)
в)















г)
Упр.3.
И така към, приложените гами от предния ден ( До мажор ) ще свиря на терци, пръстовката е показана отдолу. Отново свиренето е с метроном по- познатия метод!

Упр.4.
Свирене на терци. Като пръстовка за дясната ръка може да използвате посочената в предишното упр.

Упр.5.
Продължавам с школата на Каркаси. Като първо изсвирвам с метроном от 0-12, до постигането на най-добър резултат. След, което продължавам с двата нови.

Упр. 6.
Следва втория от началните етюди - Сол мажор

За днес толкова. Аз мисля да посвиря отделно пиеси и етюди. Ако искаш и ти разгледай в блога ПИЕСИ ЕТЮДИ. Ако имате въпроси или съвети, оставете ги в коментарите.



Първи стъпки във фламенкото


Ден 4



Днес, продължаваме по познатия начин
Упр. 1 Робчето означава, че пръста остава на мястото си през цялото време.
 

Упр.2.
При сменянето на пръстите - едновременно и плавно
а)

б)

в)
г)

Упр. 3. Гами
Приложи показаният долу модел към всички грифови форми показани в Ден 3. Този модел е обратния на този от предишния ден. Особенно внимание обърни на четвъртата пръстовка!
Упр. 4.
а) Отново терци, но в две октави - използвайки ip-mi-am-ai






б) Сексти в една октава






Упр.5. Продължавам в школата на Каркаси. Първо преговор на всичките арпежи до сега. 

Упр.6. Следващият етюд - в Ре мажор; започни бавно с метроном!


Упр.7. Нещо ново за изучаване. RASGUEADO - или начин на свирене с дясната ръка характерен за фламенкото.
Изпълнение:
Поставете палеца на дясната рака да лежи в-ху 6-та струна. свийте всички останали пръсти към вътрешността на дланта.Като юмрук, но без стиснат палец. Удърите с пръстите са в реда i-s( кутре )-a-m, преди удъра с s,  i се пребира обратно. В началото това движение са прави бавно и ритмично.
 

Записвайте свойте резултати, за да следите прогреса си! Скоро ще доиде момент за равносметка т.е. ще преминем през всичко разглеждано до момента, за да бъдем сигурни, че се знае. На базата на постигнатите резултати и обновяването им след време ще можеш лесно да разбереш какво си правил и какво не, върху какво трябва да се работи.
Това е за днес, приятно свирене.




Ден 5

Продължаваме със всекидневната рутина. Като цяло до мемента всеки ден има нови упр., но по структура те не са много различни. Постепенно развиваме техниката на двете ръца.

Упр. 1 За лява ръка с лежащи пръсти

Упр. 2
А) Следва по различен вар. на предишните упр.
б)



в)

г)
Упр.3. Гами
A)
B) До можор в сексти- две октави. Приложи доло показаните пръстовки


Пръстовка на дясната ръка




Упр.4.  Връща ме се към школата на Каркаси с последните арпежи от нея.
Упр. 5. Продължаваме с фламенко техниката. В предишния урок разглеждахме базовия метод на удъра i-s-a-m. Тук вече това е развито в ритмически упр.
Както казва до сега, използвай метроном, винаги започвай бавно и постепенно забързвай. Води записки за темпата и проблемите които срещаш.
Приятно свирене

Техника, скорост, теори и огъня на фламенкото

Ден 6

Ако си следял уроците последователно, би трябвало да си минал през преговора! Ако не си, направиго ТУК!
Упр.1. След загрявката продължаваме с упр. за техника. Тово е следващото от поредицата, ако забелязваш винаги пръстовката на лявата ръка е еднаква, но на дясната се променя. Следвай стриктно пръстовките и използвай метроном. Постепенно комбинацийте ще стават по-трудни.
а)

б)
в)
г)
Упр. 2
Продължаваме с школата на Карули. Задължително изсвири всички арпежи, които разгледахме до момента в предишни уроци. Следва гамата Сол мажор, каденци и упр. с гамата. Задължително използвай метроном.

Упр.3. Пиеси
Съвет - Продължи към следващите уроци, едва след като научиш пиесите в До и Сол много добре. Без грешки, с добър тон.
Упр.4.  Продължаваме с упр. за Rasgueado. Има много плюсове от свиренето по този начин. Един от тях е развитието на пръстите на дясната ръка. След време и сам ще забележиш това.

С това приключвам днешния урок. Ако имаш въпроси, коментирай.
Приятно свирене.


От техника до произведения

Ден 7

Упр.1 Следващото упр. за техника е с по различна от досегашната пръстовка. Обърни специално внимание. Пръстите на дясната ръка вървят в малко " объркан" ред, но това е и целта, повишаване на уменията. Започни много бавно, при всяка грешка започвай от начало!
Имаме следния ред: i m i - m a m - a m i - m i m - a m a - m i m - i m a - m a m
а)
б)










в)

г)
Упр.2.
Преди да продължим с школата на Каркаси, изсвири всичко което сме разглеждали от нея до момента ( използвайки метроном). Добра идея е при всяко свирене да вдигаш темпото т.е. всеки ден +20. Така ще можеш да изсвириш всичко по 2-4 пъти в едно темпо, за да си сигурен, че си научил всичко, а на другия ден да продължиш напред.
Следва Ре мажор
 
Упр.3. След гамите, етюди в ре мажор.
Упр.4. Продължаваме с фламенко. Обърни внимание на движението с пръстите на дясната ръка.
С това завършва урока. Ако имате въпроси, оставете ги в коментарите.
Приятно свирене



Ла мажор

Ден 8

Урок. 1. Продължаваме с упр. за техника на дясната ръка. Обърни внимание на реда на пръстите на дясната и лявата ръка. Използвай метроном.
а)
б)
в)
г)
Упр.2. Следва школата на Каркаси- Ла мажор. Метода на упр. е същият като от предишните уроци.
Упр.3. Етюди в Ла мажор.
Упр.4. Фламенко китара
До момента не съм записвал това, но мисля, че е нужно. Не са ми ясни законите свързани с авторските права... може би съм сбъркал като публикувам подобни материали. Голяма част от упр. които публикувам не са мой, авторски. Ако някой смята, че съм нарушил нечии авторски права, моля да се свърже с мен. Целта ми е не да изкарвам пъри, а да помагам на китаристите да станат по-добри!
Приятно свирене
Използвана литература в урока:
1- pascual roch method volume_1
2 -3 - Methode Compelete Guitare
4-  Juan Serrano - Flamenco Guitar-Basic Techniques

Ден 9

Упр.1. Днес, след загрявката ще продължим с упр. за техника на дясната ръка. За разлика от предишните упр. това ще на блегне и на свиренето с палец.
а)

б)
в)
г)
 
Упр.2. Смело продължаваме с Ми мажор ( 4 диеза )
Упр.3. Следват два Етюда в Ми мажор
С това приключва урока за днес. Ако си следял уроците до момента, те завършваха с фламенко техники, но този път няма да има! Върни се в предните уроци и преговори добре, защото следващия път ще продължим и с тази техника, което значи, че трябва да си я усвоил. Ако имаш въпроси или съвети, свържи се с мен,


Ден 10

Здравейте, това е десетит урок от поредицата, ако си изсвирил всичко досега и си доволен от резултатите си продължи. Личния ми съвет към тези, които не са доволни или избързват е да спрат до тук. Единствено ако си изсвирил всичко до момент- знаеш гамите наизуст, свириш етюдите в темпо без грешки - тогава продължи.
Упр.1 Техника на дясната ръка. Продължаваме с упр. за палец и пръсти. Следи внимателно пръстовката на дясната ръка.
а)
б)
в)
г)
Упр.2. Преминаваме към бемолните тоналности - Фа мажор. Не забравяй да обърнеш внимание на Cadence - ще ти е по лесно да знаеш акордите и функциите в тази тоналност когато свириш етюдите.
Упр.3 Етюди във фа мажор
Упр.4 След упр. от предишните уроци за 1-2-3-4 пръст на дясната ръка ( Фламенко стил) ще премина към упр. за всеки пръст по отделно. Днес само с i. 
Ако имате въпроси или съвети, оставете ги в коментарите. Не забравяй да записваш постиженията си!


Приятно свирене:)


 

Ден 11

Упр.1 Продължаваме с упр. за палец на дясната ръка. При желание може след изсвирването на новия материал да изсвириш и упр- от по-старите уроци. Не забравяй да записваш прогреса си.
a)
б)
в)


г)
Упр.2. От школата на Каркаси, преминаваме в Ла минор
Упр.3 Следкато преговориш първите арпежи, премини към новата група.
Упр.4 Етюди в ла минор. Спазвай темпото!
Ако този етюд не ти е бил достатъчен - Тук може да намериш още, заедно с видео към всеки
Упр.5. В предишния урок, свирихме само с i, днес ще правим Rasqueado s i-m-a. Обърни внимание на ритмиката, акордите и посоката на ударите с дясна ръка.
 С това приключва урока. За следващия урок може да си подготвиш като изсвириш всичко от тази седмица. Прегледай добре резултатите си и ако има промяна я впиши. Следващия урок ще бъде насочен към финализирането на школата на Каркаси и уверяването в това, че са достигнати добри резултати.
Какво мислиш за упр. до момента, какво е мнението ти ?
За контакти:


Как да свиря на класическа китара?

Ден 13

Historical classical guitar school #2

 Време за втората школа. В първата развихме базови умения, най-важното. В следващата школа ще продължим развиването на техника и скорост. Ще започнем разглеждането на тремоло и някой друг техники. Втората школа която ще разгледаме е Opus 1 на Мauro Giuliani.
Кой е Мауро Джулиани?

   Първоначално изучава теория на музиката и свири на флейтацигулка и виолончело, но скоро проявява интерес към китарата и много бързо става виртуоз на този инструмент. Учителите му са неизвестни. Жени се за Мария Джузепе дел Монако, от която има син Микеле роден през 1801 г. в Барлета. По това време музикалните среди в Италия не се интересуват от почти нищо различно от опера и през 1806 г. Джулиани се мести във Виена без семейството си. Там бързо си завоюва репутация на добър композитор и един от най-добрите китаристи в Европа. През 1806 г. предизвиква голям интерес с изпълнението на собствения си концерт в Ла мажор с оркестър. Във Виена Джулиани води бохемски живот сменяйки често квартирите си и избягвайки контакти с властите, поради което на историците е известно твърде малко за личния му живот. 
              Джулиани е един от най-ярките представители на италианската китарна школа наравно с Фердинандо Карули и Матео Каркаси. Неговите около 150 съчинения представляват ядрото на китарната музика през XIX век като се използват широко в концертната и педагогическата практика и до днес. Много от композициите му представляват тема с вариации – изключително популярна форма във Виенската музикална школа. Освен собствени теми Джулиани разработва много аранжименти и транскрипции на теми от известни опери.

Opus 1
        Както в първата школа, така и тук започваме с арпежи. Този път те ще бъдат разделени в групи. Десетте групи обхващат 120 елемента. Добре разглеждай всяка от групите! Преминеш ли през всички 120, ще създадеш една отлична техника на дясната ръка. Бъди търпелив, работи бавно и постепенно, не продължавай напред прекалено бързо. Някой от упр. са подобни на тези от първата школа, но мини отново през тях!
           Втората част обръща внимание на лявата ръка. Упражненията са дълги и сложни. Ще ги разглеждаме на части. Свири в много бавно темпо с изключителна точност, при всяка грешка връщай в началото.
          Третата и четвъртата част са етюди и пиеси. До тях ще стигнем след като разгледаме по- голяма част от първите две.

Другата част от урока ще бъде насочена към свирене на гами, тремоло и арпеджио. Към своята подготовка можеш да добавиш отделни пиеси и етюди, по свой избор. Използвай този материал като подготовка и дневна рутина, не спирай до тук.

Винаги загрявай преди да започнеш да свириш!
Прави почивки ( 25мин = 5 почивка 1час = 10 мин )!
Упр. 1 Група 1
Джулиани 1

Упр.2. Гами
примерна пръстовка за упражняване
Упр.4. Техника на лявата ръка
Джулиани 2
а)

Упр.3. 
Tремоло 1
Тремоло 2
Още пръстовки за упр.

Упр.4.
Добре научи вско едно от упт. преди да продължиш със следващите дни! Не бързай, по-добре бавно и постепенно. В първата школа създадохме основата, ако не си минал през първите 12 урока, направиго сега!
Приятно свирене.



Техника и скорост за лявата ръка

Тремоло

Ден 14

Продължаваме с втория урок от школата на Джулиани. 
Друг начин за използване на метроном - всеки път когато свириш нов урок започни с бавно темпо и остани в него до края. На следващия ден, повтори урока в малко по-бързо темпо и продължи напред. По този начин всеки път повтаряш по-стар урок, но забързваш темпото. Така няма да спираш прогреса си и няма да прибързваш в темпото.

Упр. 1 Група 2
Джулиани 1

Упр.2. Гами


примерна пръстовка за упражняване
Упр.4. Техника на лявата ръка
Джулиани 2
б) Продължаваме със следващата част от това упр. ( условно наричано от мен " пълна бъканица" )


а+б


Упр.3. Постави палеца на 3-та струна. Упражнението е малко по-сложно, защото свирим на 2-ра струна.
Tремоло 1


Тремоло 2

Упр.4.

                                      Приятно свирене!
Ако имате нужда от помощ, свържете се с мен:
Facebook: https://www.facebook.com/UrociPoKitara
Twitter: https://twitter.com/4ofex
Instagram: https://www.instagram.com/chofexxguitarlessons/
YouTube Videos: http://www.youtube.com/user/chofexxx


Ден 15

Продължаваме с трети урок от школата на Джулиани.
Обърни внимание на упр.2. Свири с метроном! Бавно дигай темпото!


Упр. 1 Група 3
Джулиани 1
Упр.2. Гами


примерна пръстовка за упражняване
Упр.3. Техника на лявата ръка
Джулиани 2


Упр.4. Постави палеца на 3-та струна. Упражнението е малко по-сложно, защото свирим на 2-ра струна.
Tремоло 1

Тремоло 2
Упр.5. Am Arpeggio


                                      Приятно свирене!
Facebook: https://www.facebook.com/UrociPoKitara
Twitter: https://twitter.com/4ofex
Instagram: https://www.instagram.com/chofexxguitarlessons/

YouTube Videos: http://www.youtube.com/user/chofexx


 

Ден 16

Продължаваме школата на Джулиани.
Не забравяй да загряваш преди да започнеш да свириш! Също така, премини през първите примери ( 1-30 ).
Упр. 1 Група 4
Джулиани 1
Упр.2. Гами






примерна пръстовка за упражняване
Упр.3. Техника на лявата ръка
Джулиани 2
Упр.4. Минималното темпо тук е 100 bpm. Започни бавно до достигане на това темпо. Но ако не можеш да стигнеш до него не продължавай с нови упр. за тремоло.
Tремоло 1

Тремоло 2. Премини през всяка една от посочените пръстовки
Упр.5. Am Arpeggio







                                      Приятно свирене!
Facebook: https://www.facebook.com/UrociPoKitara
Twitter: https://twitter.com/4ofex
Instagram: https://www.instagram.com/chofexxguitarlessons/
YouTube Videos: http://www.youtube.com/user/chofexxx


 

Ден 17

Продължаваме школата на Джулиани.
Не забравяй да загряваш преди да започнеш да свириш! Също така, премини през първите примери ( 1-40 ).
Упр. 1 Група 5
Джулиани 1 ( 41- 50 )

Упр.2. Гами- Ла минор - Хармоничен в три октави.





примерна пръстовка за упражняване
Упр.3. Техника на лявата ръка
Джулиани 2

Упр.4. 
Tремоло 1 С използването на гами - До мажор. Използвай и всички разгледани до момента гами или тези който знаеш.



Упр.5. Arpeggio - Упражнение за основна техника при свирене на арпеджио







                                      Приятно свирене!
Facebook: https://www.facebook.com/UrociPoKitara
Twitter: https://twitter.com/4ofex
Instagram: https://www.instagram.com/chofexxguitarlessons/
YouTube Videos: http://www.youtube.com/user/chofexxx

Няма коментари:

Публикуване на коментар